مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

جزوه تولید ملی

بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از کارگران سراسر کشور

کلید حلّ مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست؛ در داخل کشور است. همه تلاش کنند، همه همّت کنند، ان‌شاءالله حل خواهد شد. ملّت ایران و مسئولین کشور کارهای بزرگ‌تری را در طول این سالها انجام داده‌اند و شده است؛ مسئله‌ی تولید را هم میتوانند حل کنند.

جزوه‌ای که پیش رو دارید متن کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از کارگران سراسر کشور به تاریخ 9 اردیبهشت سال1394 می باشد؛ که بدون دخل و تصرف در بیانات فقط با چیدمان و عنوان گذاری مطالب ارائه شده است. امیدواریم گامی کوچک در نشر اندیشه های این ولیّ الهی برداشته باشیم. 

دریافت
حجم: 1.81 مگابایت

۱ نظر ۱۷ خرداد ۹۴

برچسب جزوه : سلسله جزوات صراط (#)

نام جزوه : خطر تحریف امام خمینی (ره)

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (#)

تاریخ : 14 خرداد 94 / در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی

 

تحریف شخصیّت‌ها به این است که ارکان اصلی شخصیّت آن انسان بزرگ، یا مجهول بماند، یا غلط معنا شود، یا به‌صورت انحرافی و سطحی معنا شود؛ همه‌ی اینها برمیگردد به تحریف شخصیّت. شخصیّتی که الگو است، امام و پیشوا است، رفتار او، گفتار او برای نسلهای بعد از خود او راهنما و رهنمود است، اگر تحریف شود زیان بزرگی به‌وجود خواهد آمد. امام را نباید به‌عنوان صرفاً یک شخصیّت محترم تاریخی مورد توجّه قرار داد ... اگر راه امام را گم کنیم ، یا فراموش کنیم ، یا خدای نکرده عمدا به کنار بگذاریم ؛ ملت ایران سیلی خواهد خورد. 

 

دریافت
حجم: 1.63 مگابایت

 

۰ نظر ۱۵ خرداد ۹۴

برچسب جزوه : مسجد طراز اسلامی (#)

نام جزوه : آشنایی با مسجد صنعتگران مشهد


در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند. 

 مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه‌ی مکتب اسلام است.

رهبر انقلاب اسلامی، 89/7/18

جزوه‌ای که پیش رو دارید از سری جزوات مسجد طراز اسلامی می‌باشد که روایت بازدید از مسجد صنعتگران مشهد است. امیدواریم بتوانیم الگوهایی از مساجد اسلامی برای برپایی تمدن اسلامی و فراگیر‌شدن فرهنگ اسلامی معرفی کنیم.

 

دریافت
توضیحات: A4 / #701 / 20

۰ نظر ۱۱ خرداد ۹۴

مباحث مهدویت 1

تکلیف شما چیست؟

سخنرانی کمتر دیده شده ی مقام معظم رهبری
پیرامون نقش مردم در زمینه سازی ظهور

چرا امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب علیه الصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدّت کوتاه حکومت با آن قدرت الهی، با آن علم متّصل به معدن الهی، با آن نیروی اراده، با آن زیباییها و درخشندگیهایی که در شخصیت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصیه های پیامبر اکرم درباره او - نتوانست ریشه بدی را بخشکاند؟
خودِ آن بزرگوار را از سر راه برداشتند! «قتل فی محراب عبادته لشدّة عدله». تاوان عدالت امیرالمؤمنین، جان امیرالمؤمنین بود که از دست رفت! چرا؟ چون زمینه، زمینه نامساعد بود.

 

دریافت
حجم: 1.6 مگابایت

۲ نظر ۱۰ خرداد ۹۴

متن در درسترس نیست.

۰ نظر ۰۸ خرداد ۹۴

برچسب جزوه : آسیب شناسی نیروهای انقلاب

نام جزوه : جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

سخنران : وحید جلیلی (#)

تاریخ : 1379         منبع : (#)

سؤال همیشگی: چه کار باید کرد؟! چه می‌شود که ما ده‌ها هزار پایگاه و جلسه و تشکل و تجمع منتسب به انقلاب و ولایت و حزب‌الله و امثال این‌ها داریم و سالانه صدها میلیارد تومان پول دارد به نام فرهنگ و مقابله با تهاجم فرهنگی توی این کشور خرج می‌شود، این همه هم وقت گذاشته می‌شود، ولی اوضاع این است که هست، یعنی جماعتی که کمّاً و کیفاً از ما کمترند، می‌شوند علمدار فرهنگ و علم و هنر در این کشور و ما همیشه در موضع انفعال و ضعف قرار می‌گیریم. این یک سؤال جدی است که باید به آن توجه کنیم.

دریافت
حجم: 6.23 مگابایت

 

۲ نظر ۰۸ خرداد ۹۴

جدا دغدغه دارم

دو سخنرانی مهم مقام معظم رهبری پیرامون مسائل هسته ای

در اردیبهشت ماه 1394

 

بنده با مذاکراتی که در زیر شبح تهدید انجام بگیرد، موافق نیستم. بروند حرف بزنند، مذاکره کنند، به توافق برسند، اشکالی ندارد - البتّه درحالی‌که آن خطوط اصلی را رعایت کرده باشند - لکن به‌هیچ‌وجه تحمیل را قبول نکنند، زور را قبول نکنند، تحقیر را قبول نکنند، تهدید را قبول نکنند.

 

دریافت
حجم: 791 کیلوبایت

۰ نظر ۰۸ خرداد ۹۴

لوازم تولید یک نسل خوب

بخش اول بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان 1394/02/16

خب، معلّم میخواهد چه‌کار بکند؟ من اینجا یادداشت کردم؛ تولید یک نسلی با این خصوصیّات: دانا باشد، باایمان باشد، دارای اعتمادبه‌نفس باشد، دارای امید باشد، دارای نشاط باشد، دارای سلامت جسمی و روحی باشد، روشن‌بین باشد، بااراده باشد، کم‌هزینه و پرفایده باشد؛ معلّم، نسلی این‌جوری را میخواهد تربیت کند؛ اینها چیز کمی نیست.

 

دریافت
حجم: 1.03 مگابایت

۰ نظر ۰۸ خرداد ۹۴

۰ نظر ۰۷ خرداد ۹۴

جداً دغدغه دارم ...

متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان اهل بیت (علیهم السلام)

ما حرفمان با مردم بر مبنای اعتماد متقابل است؛ مـردم به این حقیر ضعیف اعتماد کردند، بنده هم به تک تک این ملّت اعتمـاد دارم؛ بـه این حـرکت عمومی اعتماد‌دارم؛ معتقدم «یَدُ اللهِ مَعَ الجَماعَة»؛ اعتقاد دارم دست خدا است که دارد کار میکند.

 

دریافت
حجم: 1.65 مگابایت

۰ نظر ۰۴ خرداد ۹۴

راهبرد سال 1394

بیانات رهبر انقلاب در حرم رضوی 94/1/1

  سخنرانی امام خامنه‌ای در اولین روز سال جدید هم به صورت «جمع‌بندی» از سال گذشته می‌باشد هم «مشخص‌کننده راهبردهای» سال آینده. این سخنرانی‌ها جامع و کلان می باشند و بسیاری از نیازهای سال آتی را مد نظر قرار می دهند.

  این جزوه شامل سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی در تاریخ 1/1/94 می باشد.

دریافت
حجم: 3.5 مگابایت

۱ نظر ۰۱ خرداد ۹۴