مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

برچسب جزوه : چگونه یک زندگی خوب داشته باشیم؟ (#)

نام جزوه : بعضی ها با زندگی سر جنگ دارند!

سخنران : استاد علیرضا پناهیان (#)

شماره جزوه: 7 از 27

صوت جزوه : (#)

تصور کنید یک کسی دارد برای کنکور درس می‌خواند. به هر حال این درس خواندن یک سختی‌هایی دارد و او را از تفریح باز می‌دارد. مخصوصاً که ببیند دوستانش دارند بازی می‌کنند ولی او مجبور است درس بخواند. حالا او با اکراه، مشغول درس خواندن شود و هر چند دقیقه یک‌بار مُشتی روی کتاب‌هایش بکوبد و با ناراحتی بگوید: «این درس خواندن هم که تمام نمی‌شود؟!» آیا چنین کسی می‌تواند واقعاً عالِم بشود؟ آیا دانشمند مفیدی خواهد شد؟ خیلی بعید است! بعضی‌ها با زندگی خودشان همین‌طوری برخورد می‌کنند...

 


دریافت
حجم: 1.73 مگابایت

۰ نظر ۲۷ مهر ۹۴

برچسب جزوه : هیئت طراز اسلامی (#)

نام جزوه : هیئت در بیان رهبری 

سخنران : مقام معظم رهبری (#)

تاریخ سخنرانی : 1392/8/20

اینکه آدم در یک مجلس روضه یا هیئت عزادارى مراقب باشد که مبادا وارد مباحث اسلام سیاسى بشود، این غلط است.. چقدر خوب است که در محافل هیئتها، به قرآن‌‌خوانى و معارف قرآنى اهتمام ورزیده بشود.. چقدر خوب است که در این نوحه‌‌خوانى‌‌ها مضامین اسلامى، مضامین انقلابى، مضامین قرآنى گنجانده بشود.. یک وقت هست که سینه میزنند و صد بار با تعبیرات مختلف مثلاً میگویند ”حسین واى“، خب این یک کارى است امّا هیچ فایده‌‌اى ندارد.. یک وقت هست که شما در همین مطلبى که عزادار تکرار میکند و حرفى که با آن سینه میزند، با زبان نوحه و با زبان شعر، یک مسئله‌‌ى روز، یک مسئله‌‌ى انقلابى، یک مسئله‌‌ى اسلامى، یک معرفت قرآنى را میگنجانید..

مقام معظم رهبری

 

 

دریافت
توضیحات: A4 / #307 / 12

 

۰ نظر ۲۶ مهر ۹۴

نام جزوه : استفتائات عزاداری

توضیحات : مطابق با نظر آیت الله العظمی امام خامنه ای

لطفا این قسمت را حتما بخوانید:

اجماع تمام فقها، و بر اساس روایت و حکم عقل؛ این است که هیچ واقعه و فعلی نیست مگر اینکه از جانب خدای متعال برای آن حکم شرعی معین شده باشد. این حکم شرعی فقط وجوب و حرمت نیست بلکه شامل مستحبات، مکروهات و مباحات هم می شود. بسیار دقت باید کرد که مکلفین و مقلدین در تمامی این احکام باید تقلید کنند و نه فقط  وجوب و حرمت. انجام مستحبات و ترک مکروهات واجب نیست ولی اگر به قصد مستحب و مکروه بخواهد انجام گیرد باید بدانیم که مرجع تقلیدمان فعل را مستحب و یا مکروه می داند یا خیر.
این نکته در بحث عزاداری هم هست مخصوصا که سبک های جدید هم وارد عزاداری و مراسمات محرم شده. لذا جا دارد اندکی ژرف به قضیه نگریست
و صرفا به تقلید از آباء و اجداد عزاداری نکنیم، بلکه اگر واقعا مسئله ای است که
نمی دانیم و یا اصلا سراغی از آن نگرفته ایم کمی وقت بگذاریم...

دریافت
توضیحات: A4 / #300 / 16

 

۰ نظر ۲۱ مهر ۹۴

برچسب جزوه : محرم و تبلیغ (#)

نام جزوه : تبلیغ باید جریان ساز باشد

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون (#)

تاریخ سخنرانی : 1388/9/22

گفتمان یعنى یک مفهوم و یک معرفت همه‌گیر بشود در برهه‌اى از زمان در یک جامعه. آنوقت، این میشود گفتمان جامعه. این، با کارهاى جدا جداى برنامه‌ریزى نشده، حاصل نخواهد شد. این کار احتیاج دارد به برنامه‌ریزى... این عقلانیت است که دشمنان این ملت و دشمنان این کشور و دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب، شما را از خود بدانند و براى شما کف و سوت بزنند، شما هم همین طور خوشتان بیاید، دل خوش کنید؛ این عقلانیت است؟!

مقام معظم رهبری

 

دریافت
توضیحات: A4 /#305 / 16

 

۲ نظر ۲۰ مهر ۹۴

برچسب جزوه : چگونه یک زندگی خوب داشته باشیم؟ (#)

نام جزوه : تقدم شناخت زندگی بر شناخت بندگی

سخنران : استاد علیرضا پناهیان (#)

شماره جزوه: 6 از 27

صوت جزوه : (#)

بنده یک پیشنهاد جدی و اساسی دارم؛ اینکه بیایید مشکلات معنوی، اخلاقی و روحی و روانی خودمان را بررسی کنیم، و همۀ این مشکلات را با درک حقیقت حیات، با درک معنای زندگی و با درک تعریف دقیق زندگی حل کنیم. بنده تصور می‌کنم اگر آدم بخواهد مشکلات خودش را با معاد حل کند، ولی قبل از آن مشکلاتش را با درک همین حیات دنیایی حل نکرده باشد، کارش دشوار است.

 

دریافت
حجم: 1.64 مگابایت

۰ نظر ۲۰ مهر ۹۴

برچسب جزوه : محرم و تبلیغ (#)

نام جزوه : سه عنصر اصلی عاشورا

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون (#)

تاریخ سخنرانی : 1384/11/5

هر یک از آن سه عنصر باید در تبلیغ ما نقش داشته باشد؛ هم صِرف پرداختن به عاطفه و فراموش کردن جنبه‌ى منطق کوچک کردن حادثه است، هم فراموش کردن جنبه‌ى حماسه و عزت، ناقص کردن این حادثه...  مبلّغ دین اگر ظواهرى را مشاهده مى‌کند که به گمان او ظواهر غیر دینى است، مأیوس نشود. این توهّماتى که بعضى شایع مى‌کنند که جوان‌ها از دین برگشته‌اند، همه را جنگ روانى بدانید، که واقع قضیه هم همین است. این‌طور نیست؛ جوان‌هاى ما دل را به طرفِ دین دارند و تشنه‌ى حقایق دینند و دل‌هاشان تشنه است. مقام معظم رهبری

 

دریافت
توضیحات: A4 / #306 / 8

 

۰ نظر ۱۹ مهر ۹۴

برچسب جزوه : محرم و تبلیغ (#)

نام جزوه : اشک باید روان باشد

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون (#)

تاریخ سخنرانی : 1373/3/17

مبادا کسى خیال کند که در زمینه فکر و منطق و استدلال، دیگر چه جایى براى گریه کردن و این بحثهاى قدیمى است! نه! این خیالِ باطل است. عاطفه به‌جاى خود و منطق و استدلال هم به‌جاى خود، هر یک سهمى در بناى شخصیّت انسان دارد... شهادتِ چنین شخصیّتى، حادثه‌اى شگرف است. کدام انسانى است که عاطفه‌اش از این حادثه جریحه‌دار نشود؟! کدام انسانى است که این حادثه را بشناسد و بفهمد و نسبت به آن دلبسته نشود؟این همان چشمه جوشانى است که از ظهرِ روزِ عاشورا شروع شد.
مقام معظم رهبری

دریافت
توضیحات: A4 / #304 / 16

۰ نظر ۱۷ مهر ۹۴

سه گفتار در باب محرم و تبلیغ

در بیان مقام معظم رهبری

سال های 73 و 84 و 88

 

توضیحات:  این جزوه همان متن جزوات محرم و تبلیغ 1 تا 3 می باشد که به صورت یک جا در قالب یک جزوه واحد در آمده است.

دریافت جزوات به صورت مجزا :

گفتار اول : اشک باید روان باشد

گفتار دوم : سه عنصر اصلی عاشورا

گفتار سوم : تبلیغ باید جریان ساز باشد

دانلود سه گفتار در باب محرم و تبلیغ

 

۰ نظر ۱۵ مهر ۹۴

برچسب جزوه : چگونه یک زندگی خوب داشته باشیم؟ (#)

نام جزوه : تعریف زندگی در هفت مرحله

سخنران : استاد علیرضا پناهیان (#)

شماره جزوه: 5 از 27

صوت جزوه : (#)

 اگر شیطان بتواند هر یک از این عناصر کلیدی در تعریف زندگی را از توجه ما خارج کند، می‌تواند ما را فریب دهد و دچار اشتباه کند. گمراهی انسان از این‌جا شروع می‌شود که شیطان انسان را نسبت به متن زندگی دچار اشتباه می‌کند؛ نه نسبت به هدف زندگی؛ مثلاً اگر ما فکر کنیم که می‌توانیم طوری زندگی کنیم که دیگر در آن تلاش و مبارزه نباشد؛ خُب این اشتباه است. شیطان همین‌جا آدم را به اشتباه می‌اندازد و دچار خیال‌پردازی می‌کند. در این صورت ما را نابود کرده و دیگر هیچ دینی هم شاید نتواند ما را نجات‌مان دهد.

 

دریافت
حجم: 1.6 مگابایت

۰ نظر ۱۳ مهر ۹۴

برچسب جزوه : چگونه یک زندگی خوب داشته باشیم؟ (#)

نام جزوه : ترک کامل دنیا نوعی راحت طلبی است

سخنران : استاد علیرضا پناهیان (#)

شماره جزوه: 4 از 27

صوت جزوه : (#)

اگر خدا فقط به ما دستور داده بود که بندگی کنیم و هیچ توصیه‌ای دربارۀ بهبود زندگی به ما نداده بود، کار ما آسان‌تر بود. اگر خدا فقط به ما دستور زهد و پرهیز از دنیا داده بود و به فعالیت‌هایی که ما را درگیر مسائل دنیا می‌کند، ما را وادار نکرده بود، کار ما بسیار آسان‌تر بود.

 

دریافت
حجم: 1.56 مگابایت

۰ نظر ۰۶ مهر ۹۴

برچسب جزوه : ندارد

نام جزوه : آرمان گرایی یا واقع بینی

سخنران : استاد علیرضا پناهیان (#)

صوت جزوه : (#)

 

یک‌عدّه‌ای تبلیغ میکنند و وانمود میکنند که آرمان‌خواهی مخالف واقع‌گرایی است؛ نه آقا، آرمان‌خواهی مخالف محافظه‌کاری است، نه مخالف واقع‌گرایی. محافظه‌کاری یعنی شما تسلیم هر واقعیّتی - هرچه تلخ، هرچه بد - باشید و هیچ حرکتی از خودتان نشان ندهید؛ این محافظه‌کاری است. معنای آرمان‌گرایی این است که نگاه کنید به واقعیّتها و آنها را درست بشناسید؛ از واقعیّتهای مثبت استفاده کنید، با واقعیّتهای سلبی و منفی مقابله کنید و مبارزه کنید. این معنای آرمان‌گرایی است.

مقام معظم رهبری 1394/4/20

 

دریافت
حجم: 1.69 مگابایت

۰ نظر ۰۳ مهر ۹۴