مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

برچسب جزوه : محرم و تبلیغ (#)

نام جزوه : سه عنصر اصلی عاشورا

سخنران : بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیون (#)

تاریخ سخنرانی : 1384/11/5

هر یک از آن سه عنصر باید در تبلیغ ما نقش داشته باشد؛ هم صِرف پرداختن به عاطفه و فراموش کردن جنبه‌ى منطق کوچک کردن حادثه است، هم فراموش کردن جنبه‌ى حماسه و عزت، ناقص کردن این حادثه...  مبلّغ دین اگر ظواهرى را مشاهده مى‌کند که به گمان او ظواهر غیر دینى است، مأیوس نشود. این توهّماتى که بعضى شایع مى‌کنند که جوان‌ها از دین برگشته‌اند، همه را جنگ روانى بدانید، که واقع قضیه هم همین است. این‌طور نیست؛ جوان‌هاى ما دل را به طرفِ دین دارند و تشنه‌ى حقایق دینند و دل‌هاشان تشنه است. مقام معظم رهبری

 

دریافت
توضیحات: A4 / #306 / 8

 

 

۱۳۸۴/۱۱/5

‌‌بیانات در دیدار روحانیان و مبلغان در آستانه‌ى ماه محرم

 

بخش اول : در باب عاشورا

سه عنصر در حرکت امام حسین (ع)

عنصر منطق و عقل

الگو گیری امام(ره) از عاشورا

عنصر حماسه

عنصر عاطفه

 

بخش دوم : در باب تبلیغ 

تبلیغ، رساندن به دل است

سیاست جزیی از دین

رفتار ما تاثیرگذار ترین تبلیغ

 تبلیغ هنرمندانه

خوف و رجا ، اما خوف بیشتر

 

-----------------------------بخش هایی از متن جزوه--------------------------

وقتى اساس دین در خطر است، اگر شما در مقابل این حادثه‌ى فزیع، با قول و فعل وارد نشوید، حقِ على‌اللَّه است که انسان بى‌مسؤولیت و بى‌تعهد را با همان وضعیتى که آن مستکبر و آن ظالم را با آن روبه‌رو مى‌کند، مواجه کند.

 

در روز عاشورا در مدرسه‌ى فیضیه، چهره‌ى امام خمینی (ره) را نگاه کنید: یک روحانى‌اى که نه سرباز مسلح دارد و نه یک فشنگ ، آن‌چنان با عزت حرف مى‌زند که سنگینى عزت او، زانوى دشمن را خم مى‌کند.

 

هر یک از آن سه عنصر باید در تبلیغ ما نقش داشته باشد؛ هم صِرف پرداختن به عاطفه و فراموش کردن جنبه‌ى منطق کوچک کردن حادثه است، هم فراموش کردن جنبه‌ى حماسه و عزت، ناقص کردن این حادثه...

 

یکى از مؤثرترین حمله‌ها، دفاع‌هاى ناقص و بد است، حرف کاملاً درستى زده‌اند. وقتى دفاع از دین، ضعیف و سُست و بد باشد، تأثیرش از حمله‌ى به دین، بیشتر است؛ باید از این، به خدا پناه ببریم.

 

من به منبر خیلى عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهاى گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‌کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنى روبه‌رو و نفس‌به‌نفس حرف زدن.

 

مبلّغ دین اگر ظواهرى را مشاهده مى‌کند که به گمان او ظواهر غیر دینى است، مأیوس نشود. این توهّماتى که بعضى شایع مى‌کنند که جوان‌ها از دین برگشته‌اند، همه را جنگ روانى بدانید، که واقع قضیه هم همین است. این‌طور نیست؛ جوان‌هاى ما دل را به طرفِ دین دارند و تشنه‌ى حقایق دینند و دل‌هاشان تشنه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.