مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

برچسب جزوه : چند دقیقه عبرت (#)

نام جزوه : عبرت های عاشورایی 1 

سخنران : مقام معظم رهبری (#)

تاریخ سخنرانی : 1371/4/22

اگر روحیه بسیجی را ازدست دادیم چه؟ اگربه جای توجّه به تکلیف و وظیفه و آرمان الهی، به فکر تجمّلات شخصی خودمان افتادیم چه؟ اگر جوان بسیجی را، جوان مؤمن را، جوان بااخلاص را  که هیچ چیزنمیخواهد جز این‌که میدانی باشد که در راه خدا مجاهدت کند، درانزوا انداختیم و آن آدم‌پرروىِ افزون‌خواهِ پرتوقّعِ بی صفاىِ بی معنویّت را مسلّط کردیم چه؟ آن وقت همه چیز دگرگون خواهد شد. اگر در صدر اسلام فاصله بین رحلت نبىّ‌اکرم(ص) و شهادت جگرگوشه‌اش پنجاه سال شد، در روزگار ما، این فاصله، خیلی کوتاهتر ممکن است بشود و زودتر از این حرفها، فضیلتها و صاحبان فضایل ما به مذبح بروند. باید نگذاریم. باید در مقابل انحرافی که‌ممکن است دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم.

مقام معظم رهبری

 

 دریافت
توضیحات: A4 / #301 / 16

 

 

//////////////////// فهرست مطالب //////////////////////

درس های عاشورا

عاشورا صحنه عبرت

اولین عبرت

پیدا کردن و شناختن آفات و بیماری های جامعه اسلامی

قرآن پاسخ می دهد

خطر کم رنگ شدن شعارها و اصول اسلام وانقلاب برای نظام اسلامی

تغییر معیارها، تغییرات گسترده ایی در جامعه بوجود می آورد

وضع دنیای امروز

انقلاب اسلامی

باید در مقابل انحرافی که‌دشمن بر ما تحمیل کند، بایستیم

سازندگی و مادیگری

سازندگی واقعی

شبیخون فرهنگی

دستگاه حکومت باید ازآمربه معروف وناهی از منکر دفاع کند

مسأله امر به معروف و نهی ازمنکر، یادگرفتنی است

نیروی بسیجی و حزب‌الّلهی؛ نیروی اصلی کشوراست

قدرت نظام‌اسلامی قدرت ایمان نیروهای حزب‌اللَّه است

-------------------- // بخش هایی از متن جزوه // -----------------------

حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، در مرکزاسلام، در مدینه و مکه  وضعیتی دید که هر چه نگاه کرد چاره‌ای جز فداکاری نداشت؛ آن هم چنین فداکاری خونینِ با عظمتی! مگر چه وضعی بود که حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام، احساس کرد که اسلام فقط با فداکاری او زنده خواهد ماند، والّا از دست رفته است!؟

 

کوفه یک نقطه بیگانه از دین نبود! کوفه همان جایی بود که امیرالمؤمنین در بازارهای آن راه می رفت؛ تازیانه بر دوش می انداخت؛ مردم را امر به معروف و نهی از منکر می کرد؛ فریاد تلاوت قرآن در »آناءاللیل و اطراف النهار« ازآن مسجد و آن تشکیلات بلند بود. این، همان شهر بود که پس از گذشت سالهایی نه چندان طولانی در بازارش دختران و حرم امیرالمؤمنین را، با اسارت می گرداندند رسیدند؟

 

دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دورشدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. دوم "واتّبعوا الشهوات"؛ دنبال شهوت‌رانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: دنیاطلبی.

 

وقتی معیار خدا باشد، تقوا باشد، بی اعتنایی به دنیا باشد، مجاهدت در راه خدا باشد؛ آدمهایی که‌این معیارها را دارند، در صحنه عمل می آیند و سر رشته کارها رابه دست میگیرند و جامعه، جامعه‌اسلامی میشود.

 

همه کار اسلام این بود که این معیارهای باطل را عوض کند. همه کار انقلاب ما هم این بود که در مقابل معیارهای باطل و غلط مادّىِ جهانی بایستد و آنها را عوض کند.

 

وقتی زور حاکم است، وقتی فساد حاکم است، وقتی دروغ حاکم است و وقتی بی فضیلتی حاکم است، کسی که دارای فضیلت است، دارای صدق است، دارای نور است، دارای عرفان است و دارای توجّه به خداست، جایش در زندانها یادر مقتل ومذبح یا در گودال قتلگاههاست.

 

عدّه‌ای، سازندگی را با مادّیگرایی، اشتباه گرفته‌اند. سازندگی چیزی است، مادّیگری چیز دیگری است. سازندگی یعنی کشور آباد شود، و طبقات محروم به نوایی برسند.

 

سازندگی، کاری بود که علی بن ‌ابی طالب علیه‌السّلام داشت؛با دست خود نخلستان آباد می کرد؛ زمین احیا می کرد؛ این، سازندگی است!

امروز عدّه‌ای به اسم سازندگی خودشان را غرق در پول و دنیا و مادّه‌پرستی میکنند. این سازندگی است!؟ آنچه که جامعه ما را فاسد میکند، غرق‌شدن در شهوات است؛ از دست‌دادن روح تقوا و فداکاری است

 

امر به معروف ونهی از منکر، در مقیاس وسیع و عمومی خود، حتی از جهاد بالاتراست؛ چون پایه دین رامحکم میکند. اساس جهاد را امربه معروف ونهی ازمنکراستوار می کند.

جوان حزب‌اللّهی  باید باهوش باشد. باید چشمهایش رابازکند و نگذارد کسی در صفوف او رخنه کند و به‌نام امربه معروف ونهی ازمنکر، فسادی ایجاد نماید که چهره حزب‌اللَّه را خراب کند.

 

کارخانه ما را میخواستند به تعطیلی بکشانند؛ نیروی حزب‌الّلهی از داخل کارخانه میزد به سینه‌شان. مزرعه ما را در اوایل انقلاب می خواستند آتش بزنند؛ نیروی حزب‌الّلهی از همان وسط بیابانها و روستاها و مزارع، میزد توی دهانشان. خیابانها را میخواستند به اغتشاش بکشند؛ نیروی حزب‌الّلهی می آمد سینه سپرمی کرد و در مقابلشان می ایستاد. جنگ هم که معلوم است!

 

اگرکسی با بمب اتم میتوانست بر کسی پیروز شود، امریکا و شوروی سابق وبقیه قدرتهای خبیث دنیا، تا به حال صد بار جمهوری اسلامی را از بین برده بودند. چیزی که به یک نظام قدرت میدهد، بمب‌اتم نیست. قدرت نظام‌اسلامی قدرت ایمان نیروهای حزب‌اللَّه است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.