مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

برچسب جزوه : راهبرد (#)

نام جزوه : راهبرد سال 95 : اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل 

سخنران : بیانات نوروزی امام خامنه ای در حرم مطهر رضوی (#)

تاریخ : 1 فروردین 95

اگر اقتصاد مقاومتی شد، تحریم دشمن تأثیر قابل توجّهی نخواهد کرد. این میشود حرکت انقلابی و حرکت مؤمنی. آن‌وقت اگر ما این کارها را کردیم، مسئولین محترم دولتی آخر سال ۹۵ میتوانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم. میتوانند بیایند اینها را بگویند؛ میتوانند به مردم گزارش بدهند، مردم هم ببینند و حس کنند. وقتی مردم حس کردند، آن‌وقت اعتماد و اطمینان پیدا میکنند.

مقام معظم رهبری

 



دریافت
توضیحات: 25 / A4 / #1025

 

 

------------------// فهرست مطالب // -----------------

علت انتخاب شعار اقتصادی برای سال95

تزریق سیاست دو راهی در میان ملت

کنار آمدن با دولت آمریکا ، به‌معنای قبول تحمیل‌های آن دولت است

حرف طرف مقابل

برجام ۲ و ۳ و ۴ و الی‌غیرذلک!!

معنای برجام های متعدد

قضیه به اینجاها ختم نمیشود

دشمن تغییر سیرت جمهوری اسلامی را میخواهد

مذاکره با آمریکا ؛ خسارت محض

چند جمله خطاب به جوانان که رژیم طاغوت را درک نکرده اند

ملت های دیگر هم از ملت ایران مقاومت را یاد گرفتند

اوّل انگلیس‌ها، بعد هم آمریکایی‌ها!!

سنگرهایی را که به دست انقلاب و انقلابیون منهدم شد

1-رژیم دست‌نشانده‌ی طاغوت

2-ترس از قدرتها

3-نداشتن اعتمادبه‌نفس ملّی

4-جدایی دین از سیاست

من که میگویم»دشمن« ، مقصودم دولت آمریکا است؛ تعارف هم نمی کنم

  واقعیت های موجود

1-ظرفیتهای فراوان و سرمایه‌های فراوانی که در کشور ما وجود دارد

2-آمریکا به دلایل واضحی با ما دشمن است

3-ابزارهای دشمنی این دشمنِ بظاهر مقتدر نامحدود نیست

 دشمن احساس کرده است که با ابزار تحریم می تواند بر ملّت ایران فشار بیاورد

برای مقابله با تحریم چه‌کار باید بکنیم?

کارهایی که باید در زمینه اقدام و عمل انجام بگیرد

1-شناسایی فعّالیتها و زنجیره‌های اقتصادی مزیت‌دار کشور و تمرکز بر آنها

2-زنده کردن تولید داخلی

3-خریدهای خارجی ما، قدرت تولید داخلی ما را تضعیف نکند

4-پرهیز از هدر دادن منابع مالی خارج از کشور که قرار است برگردد

5-بخشهای حسّاس و مهم اقتصاد ، دانش‌بنیان بشود

6-بهره‌برداری از بخش های اقتصادی که قبلا در آنها سرمایه گذاری شده است

7-در همه‌ی معاملات خارجی‌ ، انتقال فنّاوری را شرط کنیم

8-مبارزه جدی با فساد ، ویژه خواری و قاچاق

9-ارتقای بهره‌وری از انرژی

10-نگاه ویژه به صنایع متوسّط و کوچک

سه قوّه باید با یکدیگر همکاری کنند تا کار پیش برود؛ و مردم هم باید کمک کنند

در هرجایی که کار انقلابی کردیم، هم سرعت داشت، هم موفّقیت داشت

بنده به مسائل فرهنگی بسیار اهمّیت میدهم

 

 

 

 

 

 

 

------------------// بخش هایی از متن جزوه // -----------------

 

امروز بحث های شعاری جایگاه زیادی در ذهن مردم ما ندارد؛ مردم ما، جوانان ما، آحاد جامعه‌ی ما فهیمند و به مسائل با چشم منطق و استدلال نگاه می کنند.

 

می خواهند وانمود کنند ملّت ایران بر سر یک دوراهی قرار دارد و چاره‌ای ندارد جز اینکه یکی از این دو راه را انتخاب کند. آن دوراهی عبارت است از اینکه یا باید با آمریکا کنار بیایند، یا باید به‌طور دائم فشارهای آمریکا و مشکلات ناشی از آن را تحمّل کنند؛

 

طرف مقابل میگوید ایران دارای ظرفیتهای فراوان اقتصادی است و هدف از توافق هسته‌ای این بود که کشور ایران بتواند از این ظرفیتها استفاده کند؛ خب، این توافق انجام گرفت لکن این توافق کافی نیست و مسائل دیگری هم هست که در آنها هم بایستی ملّت ایران، دولت ایران، مسئولین ایران تصمیم بگیرند و اقدام بکنند

 

در قضیه‌ی هسته‌ای توافق شد و اسم این را گذاشتیم »برجام«؛ برجام دیگری در قضایای منطقه، برجام دیگری در قضایای قانون اساسی کشور؛ برجام ۲ و ۳ و ۴ و الی‌غیرذلک بایستی به‌وجود بیاید تا ما بتوانیم راحت زندگی کنیم. این منطقی است که سعی میکنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و از سوی نخبگان جامعه به افکار عمومی جامعه منتقل کنند.

 

تدریجاً موضوع را به این خواهند کشاند که اصلاً چرا نیروی قدس تشکیل شده است، چرا سپاه تشکیل شده، چرا سیاستهای داخلی جمهوری اسلامی طبق قانون اساسی، باید با اسلام تطبیق داده بشود؛ مطلب به اینجاها میرسد. شما وقتی در مقابل دشمن، درحالی‌که میتوانید ایستادگی کنید، عقب‌نشینی کردید، دشمن جلو می‌آید

 

کسانی که امید می بندند به اینکه بنشینیم با آمریکا در فلان مسئله مذاکره کنیم و به یک نقطه‌ی توافقی برسیم از این غفلت می کنند که ما ناگزیر باید به همه‌ی تعهّدهای خود عمل کنیم [امّا] طرف مقابل با طُرق مختلف، با خدعه، با تقلّب سر باز میزند و به تعهّدهایی که کرده است عمل نمیکند. این چیزی است که ما امروز در مقابل چشم خودمان داریم می‌بینیم؛ یعنی خسارت محض.

 

در یک کشوری به این بزرگی و با این عظمت، در قبال این ملّت، آمریکایی‌ها یا انگلیسی‌ها براحتی رئیس این کشور را به میل خودشان میبرند، یکی را می‌آورند به جای او، و بین خودشان؛ وضع آنها در ایران این‌جوری بود.

 

یک روزی بود در این کشور که میگفتند آقا! مملکت صاحب دارد؛ صاحب مملکت کیست؟ اعلیحضرت؛ یعنی یک عنصر فاسد، نالایق، وابسته و غالباً تهی از غیرت ملّی، صاحب مملکت بود. خب، جمهوری اسلامی آمد این صاحب غاصب دروغین را کنار زد، مملکت را داد دست صاحبان اصلی‌اش که ملّتند؛

 

امروز انسانهای خویشتن‌دار، انسانهای آگاه، انسانهای متّکی به ارزشهای اسلامی از آمریکا نمیترسند [امّا] چرا، امروز هم ممکن است بعضی‌ها بترسند امّا این ترس،   غیر عقلائی است؛ اگر ترس محمّدرضا از آمریکا عقلائی بود، ترسِ اینها غیر عقلائی است؛ برای خاطر اینکه آنها پشتیبانی مثل مردم نداشتند و امروز جمهوری اسلامی پشتیبانی مثل این ملّت بزرگ دارد.

 

حتّی متدینین ،  بعضی از علمای دین باور نمی کردند که اسلام بتواند در مسائل سیاسی دخالت کند؛ این در حالی است که اصل تولّد اسلام در اوّل، با رویکرد سیاسی بود. پیغمبر اکرم اوّلین کاری که در مدینه کرد، حکومت تشکیل داد، امّا این باور را در ذهنها گنجانده بودند و از این سنگر علیه نظام و علیه کشور و علیه مردم فعّالیت می کردند. جمهوری اسلامی این سنگر را هم منهدم کرد.

 

در قضیه‌ی برجام بدعهدی کردند و به تحریمهای دیگری ما را تهدید کردند. وزیر خزانه‌داری آمریکا بشدّت شب‌وروز مشغول کار است برای اینکه نگذارند که جمهوری اسلامی از نتایج برجام بهره‌مند بشود. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم چند ماه دیگر شروع خواهد شد و هیچ تضمینی وجود ندارد که این دولتی که بعداً به‌وجود خواهد آمد، همین تعهّدات اندکی را هم که این دولت [فعلی] کرده است عمل بکند.  

 

الان نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی‌های انتخاباتی‌شان مسابقه گذاشته‌اند در بدگویی به ایران؛ خب این دشمنی است دیگر؛ دشمنی که شاخ‌ودم ندارد. وقتی میگوییم آمریکا دشمن است، یک عدّه‌ای منزعج میشوند که چرا میگویید دشمن؟ دشمن است؛ اینها دشمنی است.

 

دشمن احساس کرده است که کشور ما از تحریم ضربه می بیند؛ متأسّفانه خود ما هم این برداشت را در او تقویت کردیم. یک جاهایی دائم تحریم را بزرگ کردیم که آقا تحریم است، باید تحریم را برداریم، اگر تحریم باشد این‌جور به ما ضربه میخورد از آن‌طرف هم برداشتن تحریمها را بزرگنمایی کردیم که اگر تحریمها برداشته بشود این اتّفاق خواهد افتاد، آن اتّفاق خواهد افتاد.

 

اینکه ما همه‌چیز را از خارج وارد کنیم و نگاه نکنیم که این خرید ما، این واردات ما چه بلایی سر تولید داخلی می‌آورد خطا است؛ پس بنابراین در خریدها کاری کنیم که تولید داخلی تضعیف نشود.

 

این کار کوچکی است که موشک بُرد بلند را جوری تنظیم کنند که در دوهزار کیلومتری با انحراف دو متر یا پنج متر به هدف بخورد؟ آن مغزی که میتواند این کار را بکند، در موارد گوناگون دیگر هم میتواند

 

یک مجرم اقتصادی را مثلاً فرض کنیم دستگیر کردند، روزنامه‌ها درباره‌اش بنویسند و عکس و تفصیلات و کارهایی مانند اینها را با اهداف جناحی و سیاسی بکنند، اینها فایده‌ای ندارد؛ دو صد گفته چون نیم کردار نیست. باید جلوی آن فسادی را که امروز ممکن است پیش بیاید بگیرند و مانع فساد بشوند.

 

اگر اقتصاد مقاومتی شد، تحریم دشمن تأثیر قابل توجّهی نخواهد کرد. این میشود حرکت انقلابی و حرکت مؤمنی. آن‌وقت اگر ما این کارها را کردیم، مسئولین محترم دولتی آخر سال ۹۵ میتوانند بیایند گزارش بدهند که ما این چند هزار کارگاه و کارخانه و مزرعه و دامداری و امثال اینها را احیاء کردیم.

 

دستگاه‌های دولتی،به جای اینکه آغوش خود را به روی کسانی که نه اسلام را قبول دارند، نه انقلاب را، نه نظام اسلامی را، نه ارزشهای اسلامی را [باز کنند]، آغوش خود را به روی بچّه‌مسلمانها، به روی جوانهای مؤمن، به روی بچّه‌های انقلابی، به روی بچّه‌های حزب‌اللّهی باز کنند؛ اینها میتوانند کار کنند و دارند کار می کنند.

 


باسلام
مطالب برای دکتر کاظمی آشتیانی و مرحوم سلحشور موجوده اگه نیاز بود برای جزوه شدن.
سلام خدا قوت
واقعا خدا خیرتون بده کار خیلی خوبی رو شروع کردید و ان شاالله که با قوت هم ادامه بدید.اگر امکان داره کانال تلگرام هم راه اندازی کنید.با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.