مرکز جزوه

مرکز تولید و توزیع جزوات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مرکز جزوه

اینجا مرکزی است برای بالا بردن سطح بصیرت افسران جنگ نرم. مطالعه تنها کار و اصلی ترین کار برای این مهم است. به همین جهت سعی می شود مطالب مهم و کلیدی در قالب جزوه ارائه گردد و در این تارنما جمع آوری شود.
markazejozveh.ir

جستجوی سریع در جزوه ها

منتخب

آخرین نظرات

  • ۲۴ مرداد ۹۵، ۰۹:۵۴ - سلام
    تشکر

ابزار نظر سنجی

برچسب جزوه : ندارد

نام جزوه : چه باید کرد؟ دانشجویی (بخش اول)

سخنران : بیانات امام خامنه ای در دیدار دانشجویان  (#)

تاریخ : 12 تیر 95  /  رمضان

* در ابتدا، نکات دقیقی جهت خودسازی انقلابی دانشجویان بیان شده است.

 دانشجو نیروی مورد امید یک کشور است، دانشجو است که میتواند در مقابل مشکلات بِایستد؛ دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان و دیگران تقویت بکند.

 مقام معظم رهبری

 

دریافت
توضیحات: A4 / #1025 / 16

نکات دقیق خود سازی انقلابی یک دانشجو

 

 

------------------// فهرست مطالب // -----------------

لزوم توجه به معنویّت و نورانیّت دل

ایمان به وعده ی الهی

رعایت تقوا، لازمه ی پیروزی

دو نمونه ی قرآنی از انحطاط ملتها

توصیه هایی برای تقویت ایمان

مجموعه دانشجویی، پیشروان یک مبارزه سرنوشت ساز

نظام اسلامی، آماج اصلی دشمنان

لزوم رفع مشکلات موجود در راه مبارزه

برخی از اشکالات نا وارد

    1. قراردادهای جدید نفتی

    2. عدم مداخله رهبری در تصمیمات دستگاه های دولتی

نمونه‌ای از ورود رهبری به مسائل برجام

راه حل مشکلات دانشجویی را خود دانشجوها باید پیدا کنند

ایستادگی مجموعه‌های دانشجویی

پـاورقـی

 

------------------// بخش هایی از متن جزوه // -----------------

 

آن کسی میتواند در میدان مبارزه بِایستد که از آن نیروی درونی برخوردار باشد؛ آن‌وقتی میتواند درست بفهمد و تشخیص بدهد و دنبال تشخیص حرکت بکند که آن عامل درونی در او فعّال باشد و قوی بشود؛ آن عامل درونی ایمان است.

 

اگر میخواهیم در مقابل جبهه‌ی استکبار ایستادگی کنیم، مقاومت کنیم، به آن عزّت، آن شرف، آن اقتداری که جمهوری اسلامی لایق آن است و انقلاب به ما وعده‌ی آن را داده برسیم، احتیاج داریم به اینکه در رفتار شخصی خودمان رعایتهای لازم را بکنیم؛ آن تقوا را حفظ کنیم؛ [این] نیاز ما است.

 

دانشجو نیروی مورد امید یک کشور است، دانشجو است که میتواند در مقابل مشکلات بِایستد؛ دانشجو، هم جوان است، هم عالم است؛ او است که فردای کشور را باید اداره بکند، او است که باید آگاه باشد تا سنگر ایستادگی را در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان و دیگران تقویت بکند،

 

دعاهای صحیفه همه‌اش خوب است امّا من اگر بخواهم توصیه کنم، دعای پنجم و دعای بیستم که معروف به دعای مکارم‌الاخلاق [است را میگویم]. اینها همه‌اش ترجمه هم شده؛ خوشبختانه ترجمه‌های خوبی هم امروز از صحیفه‌ی سجّادیّه در اختیار است؛ دعای بیست‌ویکم هم همین‌جور است.

 

این ملّت به حکم غیرت خود، به حکم سابقه‌ی خود، به حکم هویّت خود و به حکم اسلام ایستاده است! اسلام اجازه نمیدهد؛ مبارزه این است. بنابراین یک مبارزه‌ای وجود دارد و این مبارزه با نظام جمهوری اسلامی خواه‌ناخواه هست؛ تا وقتی جمهوری اسلامی هست، [این مبارزه] هست.

 

نفْس این اظهار و این طلبکاری، خیلی قیمت دارد و من توصیه‌ام این است -حالا یادداشت هم کرده‌ام که بگویم- که این طلبکاری را از دست ندهید؛ این طلبکاری چیز بسیار خوبی است. علاج مشکلات هم همین طلبکاری شما است.

 

وظیفه‌ی رهبری آنجایی است که احساس کند یک حرکتی دارد انجام میگیرد که این حرکت، مسیر نظام را دارد منحرف میکند. اینجا وظیفه‌ی رهبری است که بیاید در میدان و به هر شکلی که ممکن است بِایستد و نگذارد؛ ولو مورد جزئی باشد.

 

اگر دولت در انجام اقتصاد مقاومتی توفیق پیدا کند، این افتخار برای نظام است، برای رهبری است، برای ملّت است، برای همه است. ما دعا میکنیم و کمک میکنیم که شماها موفّق بشوید و باید کار کنند تا اینکه بتوانند موفّق بشوند.

 

اگر چنانچه ایستادگی کردید -همان‌طور که قبلاً هم گفتم- گفتمان‌سازی کردید، ذهنها را آماده کردید، آن‌وقت در هنگام لازم به دردتان میخورد. یعنی میتوانید ذهن مردم را بسیج کنید به سمت یک حقیقتی تا آن را مطالبه کنند. وقتی مطالبه کردند، مسئولین ناچارند انجام بدهند. پس ایستادگی لازم است.

 


سلام
واقعا می خواستم اولین نظرو بدم طرح جلدش واقعا عالیه آدمو جذب می کنه و با دانشگاه باید تمدن ساز باشد بی ربط نیست و همچنین با عنوانی مثل خودسازی انگار داره ساختمون سازی می کنه ایده طرح جلد خیلی خوبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.